Wijn wordt ook wel de drank van de goden genoemd. En met reden! Naast de heerlijke smaak (die sterk varieert afhankelijk van de druivensoort), kan het ook bogen op een rijke geschiedenis en een lange productietraditie. Deze edele drank is al eeuwenlang bekend bij de mensheid - het begeleidde oude feesten, werd gedronken aan koninklijke hoven en is vandaag de dag een gast op elke exclusieve zakelijke bijeenkomst of kunstopening. Bovendien zijn heuvels bedekt met wijnstokken een integraal onderdeel van het mediterrane landschap. Bij Redro hebben we echter besloten om deze drank om te zetten naar een decoratieve poster! Wijn en alle motieven die ermee verbonden zijn (bijvoorbeeld het gereedschap dat gebruikt wordt bij de productie) zijn perfect voor muurdecoratie. De wijnposter kan gebruikt worden in de keuken of woonkamer, maar ook in winkels en restaurants. Om het je gemakkelijk te maken, hebben we onze ideeën en tips op één plek verzameld.
Laten we eerlijk zijn - alcohol is niet het meest voor de hand liggende decoratiemotief. Fout! Karaffen vol met veelkleurige sterke dranken, ranke flessen die op een tafel staan of in een kelder staan, eikenhouten vaten, kristallen glazen en andere alcoholische "accessoires" kunnen dienen als onderwerp voor echt interessante (en tegelijkertijd originele) muurdecoraties. Vooral als we kiezen voor een professioneel geproduceerde poster. Wijn is een bijzonder fotogenieke drank, in staat tot een echt aantrekkelijke presentatie. Dit wordt ongetwijfeld beïnvloed door de kleuren. Wijn kan diep robijnrood zijn of licht goud- of rozeachtig. De manier waarop de wijn wordt geproduceerd en bewaard is ook belangrijk en biedt een onuitputtelijke bron van fotografische inspiratie. Een zeer elegante decoratie, geschikt voor de woonkamer, kan bijvoorbeeld een poster zijn met een glas wijn op een houten plank waar een druiventros tegenaan leunt. In de studeerkamer daarentegen kan een iets andere poster interessant zijn. Wijn gegoten in enorme vaten, opgeslagen in historische kelders is een motief dat niet alleen doet denken aan de "godendrank", maar ook aan reizen door de Balkan of de landen rond de Middellandse Zee. Als je een bepaalde kamer wilt opvrolijken, is een ontwerp met flessen in verschillende kleuren op een rij een goede keuze. Voor een modern interieur suggereren we daarentegen wijnposters (afhankelijk van de voorkeursstijl) met sterke contrasten of juist ingetogen, bijvoorbeeld zwart en wit. Onder de wijngerelateerde ontwerpen vind je gemakkelijk beide.
Het is zeker geen toeval dat in de landen waar de statistieken de hoogste levensverwachting laten zien, wijn een populaire drank is. Dit is bijvoorbeeld het geval in Italië en Georgië. Artsen zijn het er ook over eens dat één glas wijn per dag een gunstig effect heeft op het hart en de bloedsomloop. Naast gezondheidsredenen zijn er echter nog veel meer redenen waarom het de moeite waard is om een poster met deze robijnkleurige drank op te hangen op de plek waar we onze maaltijden bereiden of eten. Wijn combineert bovenal perfect met een grote verscheidenheid aan gerechten en wanneer je er een slok van neemt voor de lunch of het diner wekt het de eetlust op. Maar het allerbelangrijkste is dat het er geweldig uitziet met verschillende etenswaren, bijvoorbeeld kaas.
Pizzeria's, Italiaanse of mediterrane restaurants, wijnbars - dit zijn allemaal plaatsen waar een wijn - poster ideaal is. Deze activiteit gaat op veel plaatsen in Europa gepaard met uitbundige en kleurrijke feesten. In winkels of restaurants kunnen we ook kiezen voor foto's waarop de afgewerkte wijn in flessen of vaten wordt gegoten. Om te beginnen zullen we ons echter richten op het eerste thema. Groene heuvels bedekt met wijnstokken, zonlicht dat door de bladeren en vruchten schijnt, boeren die druiven oogsten of hun sap extraheren - al deze motieven passen perfect bij een restaurant of wijnbar ingericht in een mediterraan klimaat. Foto's van de prachtige landschappen daar zullen niet alleen kleur toevoegen aan het etablissement, maar ook zeker de aandacht trekken van klanten die een keuken willen proberen die een beetje anders is dan hun dagelijkse leven. Het tweede thema (wijn afgebeeld in een stadium van rijping of botteling) is ook een uitstekende keuze voor speciaalzaken. Of het nu gaat om vaten op een rij, oude groene flessen van dik glas of glazen likeur die naast kazen staan en klaar zijn om geserveerd te worden, het zijn allemaal interessante motieven die perfect werken als reclameposters.